Стан українського агроекспорту основними видами транспорту

Стан українського агроекспорту основними видами транспорту

АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
У вересні експорт агропродукції залишився на рівні серпня, досягнувши 330 тис. тонн, що зумовлено майже повною відсутністю перехідних залишків з попереднього року. Зміни торкнулися розподілу обсягів по різних напрямках. Зокрема, польський кордон зазнав зниження на 9% у порівнянні з серпнем, до 140 тис. тонн. Натомість на румунському кордоні спостерігалося збільшення обсягів експорту на 10%, до 83 тис. тонн. Угорський кордон також показав позитивну динаміку, збільшившись на 12% і завершивши місяць з показником 32.7 тис. тонн. Молдавський та словацький кордони зберегли попередні обсяги — 50 тис. тонн та 24.7 тис. тонн відповідно. Активний попит на внутрішні перевезення призвів до зростання тарифів в середньому на 3$, тоді як тарифи на міжнародні перевезення залишилися на рівні попереднього тижня.

 ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Cередньодобовий показник експортних відвантажень залізницею у вересні залишився на рівні серпня, складаючи 206 вагонів на добу. Це обумовлено зволіканням фермерів із реалізацією продукції в очікуванні більш конкурентних цін. Зміни в обсягах відвантажень через різні кордони були незначними. На польському кордоні обсяг передачі вагонів залишився майже без змін — 50.49 вагонів на добу. На угорському кордоні спостерігалося збільшення обсягів на 14%, до 32.45 вагонів на добу, а на словацькому — зростання на 15%, до 29.86 вагонів на добу. У той же час, на румунському кордоні зафіксовано зниження обсягів на 2.4%, до 51.69 вагонів на добу.
Вивантаження вагонів із зерном у напрямку чорноморських портів коливалося в межах 900-1200 вагонів на добу. На кінець вересня (30.09) кількість вагонів, що рухаються в напрямку портів Великої Одеси, становила 5402 одиниці, що на 16.7% більше, ніж попереднього тижня. Накопичення вагонів у порту Ізмаїл скоротилося на 13%, до 596 одиниць, а середньодобове вивантаження зросло на 9.7%, до 79 вагонів на добу. Наявність вільних приватних вагонів та незалежність від вагонів ЦТЛ дозволила незначно підвищити тарифи на перевезення в межах 1-3$.
 ВОДНА ЛОГІСТИКА
Підвищена торгова активність та збільшення кількості замовлень змінили баланс на ринку на користь судновласників. Вартість фрахту для хендісайзів у напрямку східної Італії та Іспанії зросла на 2$. Ринок костерів також зафіксував зростання ставок на 1$. Водночас, через обмежений попит на баржі тарифи на перевезення з дунайських портів залишаються на низькому рівні. Фрахтові ставки на панамакси не зазнали змін через відсутність активного попиту.

SPIKE BROKERS

Новини Дніпра