Європейські слідчі вважають, що китайське комерційне судно навмисно протягнуло якір, щоб пошкодити два підводні телекомунікаційні кабелі, які були перерізані в Балтійському морі цього місяця. Однак правоохоронні та розвідувальні органи країн Заходу не вважають, що китайський уряд був залучений до цієї операції. Тепер розслідування зосереджено на тому, щоб з’ясувати, чи могли російські спецслужби переконати капітана судна виконати цю операцію.
Протягом минулого тижня військові кораблі НАТО з Данії, Німеччини та Швеції оточили 225-метрове судно Yi Peng 3. Китайський власник судна, компанія Ningbo Yipeng Shipping співпрацює зі слідчими. Власник дозволив затримати комерційне судно в міжнародних водах.
Шведські та німецькі органи влади ведуть переговори з власником про доступ до судна та його екіпажу. Міжнародне морське законодавство забороняє НАТО примусово доставляти судно до одного зі своїх портів.
Європейські слідчі вважають, що Yi Peng 3 тягнуло якір понад 100 миль (понад 160 км) дном Балтійського моря з 17 по 18 листопада. За їхніми даними, супутникові та інші зображення показують, що судно рухалося значно повільніше, ніж зазвичай, оскільки якір був спущений.
Судно перерізало два кабелі передачі даних: один, що з’єднує Литву зі Швецією, і другий між Фінляндією та Німеччиною. Після пошкодження другого кабелю судно, як повідомляється, виконувало зигзагоподібні маневри, підняло якір і продовжило рух.
Чиновники заявили, що транспондер судна був вимкнений під час інциденту. Слідчі повідомили, що огляд якоря та корпусу судна виявив пошкодження, які відповідають сценарію протягування якоря та перерізання кабелю.
СпецпроєктиТОП-10 найкращих товарів у Comfy до Чорної п’ятниціТоп 15 крісел GT Racer: найкращі пропозиції до «чорної п’ятниці»
«Надзвичайно малоймовірно, що капітан судна не помітив би, як його судно спустило та протягнуло якір, знижуючи швидкість на кілька годин і пошкоджуючи кабелі», — сказав європейський слідчий.
Аналітична компанія, що спеціалізується на міжнародних морських перевезеннях, заявила, що ймовірність випадкового затягування якоря є «мінімальною».
Yi Peng 3 працювало виключно в китайських водах з грудня 2019 року до початку березня 2024 року. Після цього судно раптово почало перевозити російське вугілля та інші товари, здійснюючи зупинки в російських портах. На момент зупинки судна ВМС Данії, воно перевозило російські добрива.
У вересні США оприлюднили попередження про підвищений ризик втручання росії в підводні кабелі передачі даних.
Джерело: Engadget