Китай добиває російський автопром — розвідка

Китай добиває російський автопром - розвідка

Фото: СЗРУ Китай обходить російських автовиробників на ринку РФ

Відсутність попиту на російську техніку змусило автогігантів РФ — Камаз, ГАЗ та ПАЗ — скоротити до чотирьох днів робочий тиждень або повністю зупинити конвеєр.

Російський ринок вантажівок фактично перейшов під контроль Китаю: у 2025-му продажі російської техніки впали більш ніж удвічі, водночас китайські бренди займають уже понад 53 % сегмента. Про це інформує Служба зовнішньої розвідки України.

Російські виробники вантажівок за декілька років програли китайському імпорту боротьбу за внутрішній ринок рф. Китайські бренди, після виходу з російського ринку європейців у 2022 році, миттєво опанували нішу важкої техніки. Тож, розрахунки росіян на «плідне співробітництво» перетворились на втрату внутрішнього ринку — китайці вже контролюють понад 53 % продажів.

Згідно з даними розвідки, у РФ за 2024 рік реалізація вантажівок власного виробництва знизилась на 19 %, а за перше півріччя 2025 — стрімко впала на 56 %, тоді як у сегменті магістральних тягачів скорочення взагалі сягнуло 70 %.

Відсутність попиту на російську техніку змусило провідних  виробників вантажівок та автобусів — Камаз, ГАЗ та ПАЗ — скоротити до чотирьох днів робочий тиждень або повністю зупинити конвеєр.

У СЗРУ також відзначили, що ситуація на російському ринку автовантажівок позначилась на співробітництві  з «дружньою» Білоруссю в цьому сегменті.  Автовиробники з РБ скаржаться, що їх «витискають» з РФ — за перше півріччя 2025 року у  МАЗу на 34 % скоротилися продажі на російському ринку.

Раніше повідомлялося, що продажі китайських автомобілів в Росії досягли піку. Країна-агресор стала найбільшим експортним ринком Китаю для автомобілів. Навіть поціновувачі преміальних брендів у Росії змушені пересідати на китайські автомобілі.

У Росії заявили про «лякаючі тенденції» через авто з Китаю

Джерело

Новини Дніпра